Gezelschapsspel Eendjesdans

Locatie:

Binnen

Aantal deelnemers:

2,3, of 4 personen

Materiaal:

Schakelaar/knop, eendjesspel

Tijdsduur:

30 minuten of meer

Voorbereiding:

Sluit het eendjesspel aan op de schakelaar/knop door de plug van de schakelaar in het eendjesspel te steken. Plak in elke hoek van de vijver een symboolsticker, let erop dat elke hoek een ander symbool krijgt. Plak daarna de overige stickers op de onderkant van de eendjes. Plak daarna op elk eendje 2 oogstickers. Plaats dan alle eendjes in de vijver, met de snaveltjes met de klok mee.

Speluitleg:

Leg de knop voor de jongere neer. Leg eventueel een antislip matje onder de knop zodat de knop minder schuift. Iedere speler kiest een eigen symbool uit. Het doel van het spel is om 3 eendjes met hetzelfde symbool bij elkaar te vinden. De jongere drukt op de knop, de eendjes gaan zwemmen in de vijver. Wanneer de jongere stopt met drukken stoppen de eendjes met zwemmen. Nu kan de speler die aan de beurt is een eendje pakken en kijken welk symbool er onder het eendje verstopt zit. Wanneer het symbool hetzelfde is als de eerder gekozen symbool, mag je het eendje houden. Zo niet, plaats je het eendje terug in de vijver en drukt de jongere weer op de knop zodat de eendjes weer gaan zwemmen. Wanneer de jongere weer stopt met drukken, is de volgende speler aan de beurt.

Variaties:

– Eendjesbingo
Maak voor iedere speler een bingokaart ( zie filmpje ) . Speel het spel op dezelfde manier als bij speluitleg staat omschreven alleen dan zonder gekozen symbool. Als je nu een eendje pakt, kijk je of je hetzelfde symbool op je bingokaart hebt staan. Dan mag je het eendje houden, zo niet plaats je het eendje terug in de vijver. Wie als eerste zijn bingokaart vol heeft, heeft gewonnen!

Meer informatie en bijlagen:

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.