Appel schillen met de automatische schiller (2)

Locatie:

Binnen

Aantal deelnemers:

1 of meer

Materiaal:

Automatische schiller + schakelaar, appel, aardappel of ander soort fruit/groente. (bijv. peer/komkommer etc.)

Tijdsduur:

5 minuten

Voorbereiding:

Zet de automatische schiller klaar en sluit hierop de schakelaar aan. Plaats een stuk fruit of groente op de onderste houder, druk goed aan. Zet het stuk fruit of groente aan de bovenkant vast met de beweegbare naald. Pas de afstand van het mesje aan. Zet de nu automatische schiller aan. Bij het ingedrukt houden van de schakelaar blijft de schiller schillen, wanneer de schakelaar los gelaten wordt, stopt ook de actie. Bij opnieuw indrukken gaat hij gewoon verder waar je gebleven was. Op het einde stopt hij vanzelf, ook al blijf je drukken op de schakelaar. In dit filmpje wordt uitgelegd hoe de automatische schiller werkt: https://www.ikgaemb.nl/inspiratiebox/instructiefilmpje-automatische-appel-schiller/?_sft_soort=eten-drinken

Speluitleg:

Bedenkt een recept waar je de automatische schiller kunt inzetten, maak een lekkere appeltaart, of laat de jongere zijn/haar eigen fruit schillen voor het fruitmoment. Laat de jongere evt. eerst aan het fruit/groente voelen, ruiken. Stel daarna de automatische schiller in. Laat de jongere op de knop drukken, het fruit/groente wordt nu geschild. Na afloop kan de jongere ook nog voelen/ruiken/proeven aan de schil.

Variaties:

  • Ook te gebruiken om groentespaghetti te maken en om van aardappels slingerfriet te maken.

Meer informatie en bijlagen:

Laat een reactie achter

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.