Campagne
Campagne
Naar buiten, nieuwe dingen leren, plezier maken, ook jongeren met ernstige lichamelijke en meervoudige beperkingen willen hun grenzen verleggen en nieuwe uitdagingen aangaan. Meedoen en jong zijn lijkt voor hen echter vaak ver weg omdat hun handicap veel aandacht vraagt.
Anders kijken
De campagne ‘Ik ga EMB!’ gaat over de andere kant van beperkt zijn. Niet ontkennen dat leven met een ernstige fysieke beperking voor jongeren en hun omgeving ingrijpend is, maar vooral kijken hoe deze jongeren als pubers Elke Mogelijkheid Benutten.
‘Ik ga EMB!’ is een platform door en voor jongeren zelf, hun familie, vrienden en professionals. Zij delen hun ervaringen, verhalen en tips op sociale media. Naast informatie staan er op de website portretten van de ‘Ik ga EMB!’ ambassadeurs. Hun humor, lef en creativiteit stimuleert, daagt uit en verbindt. Zij bewegen en doen mee.
Niemand is hetzelfde
De campagne ‘Ik ga EMB!’ richt zich in de eerste plaats op jongeren die met elkaar gemeenschappelijk hebben dat zij allen lichamelijk ernstig beperkt zijn. Daarnaast zijn er soms ook andere beperkingen, zoals slecht zien of horen of een verstandelijke beperking. In dat geval spreken we over ernstige meervoudige beperkingen (EMB). We beseffen dat deze doelgroep enorm gevarieerd is; geen jongere is hetzelfde! Voor meer uitgebreide informatie over de doelgroep surf naar de website van de BOSK.
Dewi bijt het spits af. Zij heeft haar input gegeven voor het kick-off filmpje en start de poster campagne. Dewi gaat EMB! en nodigt iedereen uit om zich te verbinden aan deze campagne, want Elke Mogelijkheid Benutten doe je samen.
De campagne start op Facebook en wordt ondersteund door een website en YouTube.